Jag BEHANDLAR dig..

1Advent ar inte riktigt likadant som att fa fira de i Sverige kan jag ju tala om. :(

Men jag har bilderna framfor mig om hur vacker de ar i mitt hus dar hemma.
Julpyntat, nystadat, ljus tanda och traden ar fyllda med sno och om man tittar ut ser man massa vackra ljus tanda och tittar jag bakom mig ser jag en Karleksfull familj med ett hjarta av guld och jag kan inte se en underbarare plats att vara pa.

1 december.

Dagarna har i canada har varit so handelserika pa so monga satt.
Jag tror jag fatt en ny syster, min kusin Kayla. Jag ar sa glad att jag mott dig, jag ar so tacksam att vi kan dela samma tankar aven om vi inte kande varandra innan jag satt min fot har i canada.
Jag kan verkligen vara mig sjalv med dig, vi kan bada vara arliga mot varandra, vi blir osams men det bekraftar bara att vi tycker om varandra.
Stunder nar jag tycker saker borjar komma over mig, kliver du in i rummet och far mig att tycka att dom stora problemen blir smo helt plotsligt.

Nu ar de 19 dagar kvar tills jag satter min fot i Sverige igen, do kommer jag fa traffa min Unika,Varma,Karleksfulla familj igen. ( Jag laangtar och njuter av dessa dagar jag har kvar )

Idag ska jag Trana,ducha,laga mat och sen ska jag och kayla folja med och jobba ikvall.

Nu ska jag njuta och ta vara pa mina 19 dagar jag har kvar<3

En forandring pa RIKTIGT!



Klockan ar 23.00 , jag ligger och laser boken - Livet med mening av Lotta och Bengt.

Borjar bestamma mig for en forandring, MEN so kommer den forbannade negativa rosten fram och det knyter sig i magen pa mig.
Den sager : Skarp dig Kim, du kan bara vara lagom bra, fattar du val, din familj saknar dig lagom, inget markvardigt, dina drommar om dansen, - HALLO, vakna, du kan bara bli hyffast bra. Spelar ingen roll hur mycket du tranar so kommer du aldrig bli jatte snygg, visst , du ar fin, men inte sooo fin, Du kan fa en bra sjalvkansla, men inte sooo bra. Kom ner pa jorden KIM ( sager den forbanade lilla ROSTEN)

HALLO, vad haller jag pa med ???

Vad tillater jag mig sjalv tycka och tanka EGENTLIGEN?  Hur langt tanker jag mig latas trampas ner av mig sjalv?

Nu JAVLAR ar de NOG!!!

Denna gang ar det en FORANDRING pa RIKTIGT!!!

Det finns ingen som ar ett sa stort hinner an mig sjalv, Det ar jag som lagger krockben pa mig sjalv hela tiden.
Jag later manniskor trampa pa mig, ringer mamma och forklarar hur jag kanner, da borjar de kannas lite battre, men jag tycker fortfarande synd om mig sjalv. Hur javla illa det an later, men SHIT vad latt det ar att glomma bort att ALLT jag SJALV tillater mig ta till mig ar MITT JAVLA ANSVAR !!!

INGEN ANNANS !!!

Jag har 2 val

Ett liv dar jag jamt satter mig sjalv i centrum, tycker de mesta ar jobbigt,negativa tankar om de mesta, glad IBLAND. 

Eller

Ett liv dar jag vaknar upp med ett leende pa lapparna och ar forbannat TACKSAM over att jag ar JAG och ingen annan. Kan satta andra i centrum och vilja se en annan manniska vaxa oxa.
Positiv, forsoker se en losning i varje problem. Stark, glad, ARLIG, Jag tar ANSVAR over vad jag GOR,SAGER och TYCKER, Ser att jag inte ar PERFEKT men jobbar pa det VARJE dag, jag inser att jag ar kurvig, jag har inte ett MEDIA ansikte, Men jag ar FANTASTISK anda !!!!

--->Jag valjer ett liv dar jag vaknar upp med ett leende pa lapparna<---

Jag alskar mig sjalv rakt i genom for den jag ar, och jag ar TACKSAM for att jag inte lever nogon annans liv !!

Take it, or leave it. Om du inte vill vara min van, so ar de ditt problem.

Jag har lange varit radd att vara arlig mot mannsikor.
Om nogon fragar mig:
-Vad tycker du om den har trojan ?
- EHH (tycker det inte passar henne) Svarar : jatte fin !

Men vad ar meningen med det ?

Vill personen som fragar inte hora sanningen, so borde hon inte fragat, eller hur ?

Jag kommer borja denna DAG med att vara arlig. For om du kanner mig tillracklig bra, so vet du att jag vill ditt BASTA oavsett vem du ar, darfor vet du att om jag inte gillar den trojan pa dig so vet du att jag ALSKAR dig anda!!

Jag behandlar dig so som jag vill att du ska behandla mig.




Spegeln nasta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0